FACEBOOKTITLETITLETITLEFOLLOW

Wednesday 22 July 2015

Hati Perempuan




Kenapa aku risau?
Aku takut ke?
Atau aku cemburu?

Rasa ini meloyakan.
Aku seolah- olah tak senang duduk.
Ke hulu kehilir aku tenangkan diri.

Siapa perempuan itu?
Kenapa dia mengeluarkan statement begitu?

Hmm

Aku rasa aku cemburu.
Baguskah cemburu itu?
Aku tak nak dia marah sebab aku cemburu?
Apa aku patut buat?

Eh gambar siapa ini?
Cantiknya dia.
Kalaulah aku cantik macam dia?

Kenapa aku menangis?
Mungkinkah sebab perasaan terhadapnya?
Perasaan yang tidak mahu dipisahkan?
Benarkah aku amat menyayanginya?

Adakah aku sedia untuk berkorban untuk dia?
Aku tahu aku tak kuat tapi aku masih ingin mencuba.
Adakah aku senang dan susah bersama?
Sudahkah aku sedia?
Aku terima .

Apa perlu aku buat nak jadi sempurna untuk dia?
Beratus wang aku keluarkan.
Adakah ini akan mengubah aku untuk jadi sempurna bagi dia?
Kenapa aku ingin sempurna untuknya?
Sebab aku takut kehilangan

Ya aku takut pada kehilangan.
Aku takut pada perasaan itu.
Aku takut.
Adakah aku bersedia untuk kehilangan itu?

Inilah hati perempuan,hati yang sentiasa banyak persoalan.Kami tak minta untuk  berperasaan begitu.Tetapi kenapa Allah ciptakan air mata wanita yang mudah mengalir?


Allah menciptakannya dengan 9 perasaan dan 1 akal, maka mereka selalu mengutamakan perasaannya ketika ia hadapi sebuah permasalahan.Tak hairanlah ketika perasaannya sedang sebak, air matanya pun mengalir.Bukan kerana dia lemah, tapi dengan air mata itulah ia meluahkan segala rasa yang ada didadanya beban kehidupannya dan permasalahan yang dihadapinya

Kenapa Allah menciptakan wanita begitu istimewa?

Wanita diberikan sebuah bahu yang begitu kukuh menahan beban dunia dan isinya, dan dia jadikan bahu itu begitu nyaman dan menenangkan ketika dia harus menopang kepala bayi yang sedang tertidur.

Allah menciptakan wanita dengan kekuatan untuk bertahan, ketika yang lain menyerah dan putus asa pada keadaan kerana mereka yakin akan sebuah harapan.

Bukankah tugas sebuah tulang rusuk adalah untuk melindungi jantung dan hati agar ia selalu selamat dan tak tercedera?
Jadi, lelaki dan wanita ada kelebihan dan kekurangan. Itulah sebab kita di jadikan supaya dapat melengkapi antara satu sama lain.

0 12 Kurma manis:

Post a Comment

Manisnya Kurma ini